Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el jelen dokumentumot, ugyanis a megrendelés véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát, és hogy a rendelése fizetési kötelezettséggel jár.

Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza NeoGroup Trade Kft. (továbbiakban: Eladó) által üzemeltetett www.neofloorshop.hu webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) elérhető termékértékesítési szolgáltatás igénybevevő (továbbiakban: Vevő) általi használatának feltételeit.

Jelen Általános Szerződési Feltételeket az Eladó valamennyi és a Webáruházban elérhető és megvásárolható árucikkének a Webáruházban történő megvásárlására alkalmazni kell.

A Vevő személyes adatainak kezeléséről az Adatvédelmi Szabályzat rendelkezik.

A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat az Eladó nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

Vevő a Webáruház használatával, a regisztrációval, a megrendelés elküldésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. ELADÓ ADATAI

Név: NeoGroup Trade Kft.
Székhely és levelezési cím: 1147 Budapest, Öv utca 135.
Telefonszáma: +36706702026
Email cím:  info@neofloorshop.hu
Cégjegyzékszám: 01 09 348518
Adószám: 27084827-2-42

A VÁSÁRLÁS MENETE, MEGRENDELÉS

A Webáruház tartalmának bármely része elérhető bárki számára regisztráció nélkül és maga a vásárlás sem regisztrációhoz kötött.

A megrendelés során a Vevőnek a következő adatokat kell kötelezően megadnia az Eladó részére:

  • Név
  • Cégnév, ha van
  • Email cím,
  • Jelszó,
  • Szállítási cím,
  • Számlázási cím.

Felhasználó elismeri, hogy a megrendelés során megadott személyes adatok mindenben megfelelnek a valóságnak.

A Vevőnek a megrendelés leadásához a megrendelni kívánt termékeket először a kosarába kell helyeznie, amit a kiválasztott termék mellett elhelyezett „Kosárba teszem” gombra kattintva tehet meg a Vevő. A kosárba több termék is elhelyezhető. A Vevő, úgy tud több terméket a kosárba helyezni, hogy egyszerűen rákattint egy termék kategóriára, azon belül kiválasztja a terméket, majd akár egy másik termékkategóriára kattintva szintén elhelyezhet további terméket úgy, hogy kosarának tartalma törlődne.

A kosártartalma megtekinthető a képernyő jobb felső sarkában található „Kosár” ikonra kattintva. A kosártartalma alatt megjelenő megrendelési adatlapot a Vevőnek ki kell töltenie ahhoz, hogy megrendelését el tudja küldeni az Eladó részére. Az adatlapon megjegyzést is fűzhet a megrendeléséhez, illetve ezen a felületen kell kiválasztania a kívánt fizetési módot is.

A megrendelni kívánt termékek szállítási díja a termék oldalán mérettől függően kiválasztandó, az külön nem kerül kiszámításra és feltüntetésre, mivel azt a rendelt termékek méretétől és súlyától függően, valamint bizonyos termékeknél (laminált parketta és vinyl burkolatok) a szállítási cím ismeretében tudjuk pontosan megadni. Ebből kifolyólag a kosárban a szállítási díj nem kalkulálódik és nem jelenik meg. Ezért a megrendelés kiszállításának költségét a rendszer nem a kosárban már nem számolja ki és nem adja hozzá a termék árához. Azon termékek esetében, ahol egyedi szállítási díjra van szükség a méret és/vagy súly miatt, e-mailben küldjük meg a szállítási díjat, és annak elfogadása után szintén e-mailben küldünk számlát a fizetendő összegről, amely tartalmazza a fizetéshez szükséges összes adatot, információt.

Személyes átvételre nincs, vagy időpont egyeztetés után van lehetőség!

Ha a Vevő már nem szeretne tovább nézelődni a Webáruházban, akkor a megrendelésének elküldéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót – az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával -, és a „Megrendelem” feliratra kattintania.

A „Megrendelem” gombra kattintva a Webáruház felülete automatikus tájékoztatja Önt arról, hogy megrendelése sikeres volt, melyről az Eladó emailben is tájékoztatja a Vevőt a 5. pontban leírtaknak megfelelően.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-16 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is, a nap 24 órájában bármikor leadhatják megrendelésüket, mely a következő napon kerül feldolgozásra.

4. ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁSA

Vevőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Eladó részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „X” gomb használatával, a darabszámot a kívánt mennyiség pontos begépelésével tudja megadni).

5. AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG, VISSZAIGAZOLÁS

A Vevő által elküldött megrendelés megérkezését a neofloorshop.hu webáruház egy automatikusan generált visszaigazoló e-mailben jelzi a Vevőnek, a vásárlás során megadott e-mail címén. Ezen automatikusan generált e-mail tartalmazza a Vevő által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, választott méretekkel, színekkel, mennyiségét, a termék árát, és a választott termékek végösszegét összesen. Azonban a szállítási díjat nem! E visszaigazoló e-mail nem minősül az Eladó részéről a Vevő által tett ajánlat elfogadásának, és e visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre a Eladó és Vevő között.

Ezt követően Eladó egy tényleges visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a vásárlást a Vevő részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vevő által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Továbbá az egyedi mintával rendelt termékek esetén a digitális formában elkészült látványtervet is.

Ezzel a második, tényleges, minden adatot és díjat tartalmazó visszaigazolással a Vevő és az Eladó között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön létre.

Ha Vevő rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Eladó felé vagy a jelzést megteheti akkor, amikor a Eladó felveszi vele a kapcsolatot, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Az Eladó fenntartja a jogot a rendelés törlésére, amennyiben a termékeket az Eladó által definiált és Vevő számára ismertetett határidőn belül nem veszik át.

6. TERMÉKÁRAK, FIZETÉSI MÓD

A termékek vételára a Webáruházban az általános forgalmi adót is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem, illetve bizonyos termékek esetén tartalmazza a kiszállítás költségét. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.

Egyes, nem járatos termékeknél melyeket kizárólag az egyedi vevői igények szerinti kiszolgálásra szerzünk be / gyártatunk, az áru bruttó vételárának 100%-át az Eladó elkéri. Erre azért van szükség, mert az egyedi igények tovább nem értékesíthetők, más személyek által használhatatlanok.

Az árváltoztatás jogát az Eladó fenntartja és a Webáruház felületén jelentkező esetleges hibákért felelősséget nem vállal. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek. Az árlistákban előforduló esetleges hibákért megértésüket kérjük!

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat. Ez esetben a módosítást megelőzően leadott rendelések, a módosítást megelőző feltételekkel és áron teljesíti a Vevő részére.

A Webáruházban lévő termékeket készleten nem tartjuk, a feltüntetett szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől, gyártási- és szállítási időtől is.

Az Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl. 0 Ft, 1 Ft). Ilyen esetekben az Eladó nem köteles a terméket a weboldalon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó, a rendelés visszaigazolásában (2. tényleges visszaigazoló e-mail után) ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

6.1. Fizetési módok

Előreutalással díjbekérő alapján van lehetőség a Megrendelés kiegyenlítésére. A termék átvételére a Vevő a fizetést követően jogosult.

Előre utalás bankszámlára: Vevő a megrendelt termékek árát azok kiszállítását megelőzően fizeti meg az Eladó K&H Bank-nál vezetett 10403387-50526756-66701015 bankszámlájára banki átutalás útján. A számlaszámot Szolgáltató a tényleges visszaigazolással együtt megküldött díjbekérővel e-mailben küldi el a Vevő részére, amely alapján a banki átutalás megtörténhet. Az utalás során a megjegyzés rovatban a megrendelés számot minden esetben szükséges feltünteti.

Amennyiben a vételár a számla fizetési határidejének (díjbekérő elküldésétől számított 3 munkanap) lejártáig nem íródik jóvá az Eladó bankszámláján, úgy a Megrendelés és a megküldött visszaigazolás, valamint az ez által létrejött adás-vételi illetve szállítási szerződés érvényét veszti!

7. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

7.1. Szállítás módja

A kiszállítást a vásárolt termék típusától, méretétől, súlyától, valamint gyártási helyétől függően több szállítmányozó, fuvarozó céggel végeztetjük – Magyar Posta logisztikai üzletága, az MPL futárszolgálat és a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft, DPD Hungária Kft., Dinamic-Sped Kft., GHS Intertransport Kft. végzik.

A megrendelések kiszállítása, kézbesítése munkanapokon 8 és 16 óra között – előzetes egyeztetés nélkül – történik.

Szállítási címnek a Vevő minden esetben olyan címet adjon meg (pl.: munkahelyi cím), ahol munkanapokon 8 és 16 óra között folyamatosan tartózkodik és a terméket át tudja venni. Az Eladó a kiszállítás előtti munkanapon e-mailben értesítést küld Vevőnek a csomag fuvarozónak/futárnak való átadásról.

Ha a futár nem talál a megadott címen senkit, a futár a csomagot visszaszállítja az Eladó részére. Az Eladó ezt követően a Vevővel felveszi a kapcsolatot a csomag újbóli kiszállításával kapcsolatban. Eladó a második kiszállítást csak abban az esetben teljesíti, ha a megrendelés ellenértékét a Vevő átutalással Eladó részére kifizette és a vételár az Eladó számláján jóváírásra került.

Ha Vevő a kiszállítást végző személy által megjelölt új időpontban nem tartózkodik a Vevő által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével Vevőnek lehetősége van megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futár további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.

A futár kétszeri tehát összesen 2 kézbesítést kísérel meg az online vagy a telefonos egyeztetésnek megfelelően, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vevőnek felróható okból -, akkor az Eladó törli a megrendelését. Ha azonban a későbbiekben mégis szeretné a törölt rendelésben foglaltak kiszállítását, akkor azokat újra meg kell rendelnie a Webáruházban. Ha egy címről két vagy több alkalommal is visszakapja az Eladó a csomagot, fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban ne teljesítse a megrendelést.

A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ezért a kiszállítást végző személy távozása után az Eladónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával a Vevő elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha Vevő sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a futártól kérnie kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét az Eladó díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Eladó felelősséget nem vállal!

Amennyiben a szállítással kapcsolatban problémája merül fel, panaszával közvetlenül a szállítóhoz/fuvarozóhoz fordulhat.

7.2. Szállítás ideje

A neofloorshop.hu weboldalon megtalálható termékek szállítási határideje termékenként változó, amely minden termék adatlapján feltüntetésre kerül.

Egyes termékek gyártói készleten vannak, míg a legtöbb Webáruházban megvásárolható termék az egyedi igények miatt csak megrendelésre kerülnek legyártásra, ezért az ilyen termékek várható szállítási idejéről az Eladó a Vevőt írásban értesíti. Az előzetesen megbeszélt szállítási határidőn belül Eladó a Vevő részére a megrendelt terméket átadja, kiszállítja.

7.3. Szállítás díja

A megrendeléskor érvényes szállítási díjak feltüntetésre kerültek a termék oldalán. Azon termékek esetében, ahol a méret és/vagy súly miatt csak a ténylegesen megrendelt mennyiség ismeretében tudunk szállítási díjat kalkulálni, minden esetben megrendelést követően kerülnek meghatározásra, amelyet a tényleges (2.) visszaigazoló e-mail tartalmaz.

Bizonyos termékek esetében azonban kalkulálható szállítási díjak találhatók a „Szállítási díjak” menüpontban, vagy díjmentes szállítás van feltüntetve.

A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vevőre az áru a fuvarozó részére történő átadásával száll át.

A választott fizetési módtól a Vevő csak az Eladó előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a kiszállított termék vételárát a Vevő nem tudja megfizetni, vagy az áru az Eladónak fel nem róható okból nem adható át, a Vevő köteles az Eladónak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megfizetni.

7.4. Személyes átvétel

Személyes átvételre nincs lehetőség.

8. SZÁMLA

Az Eladó a megrendelt termékek díjbekérő általi kifizetést és bankszámlánkon történő jóváírást követően kiállítja és e-mailben megküldi a Vevő részére, a kifizetés igazolására a számlát. Amelyet a vásárláskor megadott e-mail címre küld.

9. ELÁLLÁSI JOG

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, Felhasználó álló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Felhasználó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • a) a terméknek,
  • b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek
  • c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Vevő a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Vevőt nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, Eladó a Vevő kérésére rendelt meg, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak. Ezen termékek: egyedi mintás szőnyegek, egyszínű szőnyegek, modul szőnyegek, vinil burkolatok, laminált parketták, egyedi mintás/logós lábtörlő, reklám szőnyeg,  Superscrape Impressions Plus egyedi mintás kültéri gumi lábtörlő, Waterhog Impressions egyedi mintás kül- és beltéri lábtörlő, bárfutó/asztali futó, nem raktári szőnyegek.

9.1. Elállási jog gyakorlásának a menete

Ha a Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

A Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 9. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben az Eladó e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Vevő az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül elküldi az Eladónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Eladó a határidő számítás szempontjából. A Vevő levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Vevő elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége Vevőt terheli. Eladó nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Vevőt semmilyen más költség nem terheli.

Ha Vevő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az Eladó visszatéríti a Vevő által kifizetett termékek árát a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget kivéve.

Az Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket.

Az Eladó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz.

Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az Eladó tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Vevő kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.

Vevő az adásvételtől visszaigazolást követően kizárólag a raktári áruk estében jogosult elállni 15%-os lemondási kötbér fizetése mellett. Import és nem raktározott termékek, valamint egyedileg a Vevő kérése alapján gyártatott termékek lemondása esetén 100% lemondási kötbér kerül felszámításra.

Vevő jogosult az adásvételtől kártérítési, kártalanítási vagy egyéb fizetési kötelezettség nélkül elállni, amennyiben az eladni kívánt áruk forgalmazója/gyártója az árukat nem szállítja le az Eladó részére.

9.2. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

10. SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS

10.1. Szavatosság

10.1.1 Kellékszavatosság

A megrendelő a szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a szolgáltató költségére megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról a megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmet, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást webáruházunk nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.1.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 8.1.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igényérvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Vevő a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

10.2. A jótállás (garancia)

Hibás teljesítés esetén az Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a Ptk. vonatkozó rendelkezésének megfelelően. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja. Eladó a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Vevő a terméket átveszi. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Vevőnek történő átadásának a napja.

Eladó ugyan értékesít az előző pontban meghatározott Korm.rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkeket, azonban az Eladó bizonyos termékek esetén, külön a jogszabályban meghatározott jótállási időn túl is vállalhat jótállási kötelezettséget (önkéntes jótállás) azzal, hogy az ilyen, jogszabályban meghatározott időn túli jótállással értékesített termékek körét, illetve a jogszabályban meghatározott időn túli jótállás feltételeit maga határozza meg, mely termékekre vonatkozó jótállás időtartama minden esetben a termék mellett feltüntetésre kerül.

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vevő érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vevő részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen telepítés, üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha
  • a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Meghibásodott termék esetén a megrendelőnek kötelessége a terméket visszajuttatni a forgalmazó által meghatározott átvételi pontra, a garancia érvényesítéséhez.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vevő:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vevő érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vevő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vevőt nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 10.1.1 és a 10.1.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A fentiek szerint vállalt jótálláson kívül, illetve a termékekhez nyújtott jótállásról szóló leírásokban foglaltak kivételével, az Eladó semminemű egyéb jótállást nem vállal. Kizárólagosan felelős saját magatartásáért, az Eladó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

13. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

A megrendelő webáruházunk működésével, a termékekkel vagy a megrendeléssel kapcsolatos panaszait az I. pontban megjelölt elérhetőségeink bármelyikén előterjesztheti. A beérkezett panaszt igyekszünk minél előbb kivizsgálni, és a szükséges intézkedéseket megtenni.

Amennyiben a megrendelő fogyasztói jogai sérülését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye, a szolgáltató székhelye, illetve a jogsértés elkövetésének helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, mint ellenőrzési szervhez. Első fokon a fogyasztóvédelmi hatáskörben eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal, másodfokon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

A Vevő a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: NeoGroup Trade Kft.
Levelezési cím: 1147 Budapest, Öv utca 135.
Telefonszáma: +36706702026
E-mail:  shop@neofloorshop.hu

Panaszügyintézés módja

Az Eladó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 13.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát Vevőnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

Az Eladó az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vevőhöz eljusson. Ha a panaszt az Eladó elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát az Eladó köteles öt évig megőrizni.

Panaszügyintézés ideje

Az Eladó a Vevő által előterjesztett kifogásokat a 13.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 8:00-15:00 között fogadja.

14. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

14.1. Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Az Eladó az árváltozás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az esetleges változások a weboldalon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.

Az Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Felhasználóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

14.2. Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék az Eladó tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból -a Vevő birtokába kerül, felelősséggel tartozik az Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.

14.3. Magatartási kódex

A szerződés magatartási kódexre nem utal.

14.4. Weboldal tartalmának használata

A Vevő által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Eladó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért az Eladó nem vállal felelősséget. Az Internet globális jellege miatt Vevő elfogadja, hogy a Webáruház használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles venni.

Amennyiben a Webáruház használatával összefüggő bármely tevékenység a Vevő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség. Amennyiben a Vevő a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Eladónak. Ha az Eladó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Az Eladó a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruház felületén, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából tilos, vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé-vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a neofloorshop.hu webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Amennyiben a Weboldal tartalmát harmadik személyek honlapján, nyomtatott médiumokban, nyilvános előadásokon, vagy bármilyen más írott, illetve szóban elhangzott módon a Webáruház üzemeltetőjének, vagyis az Eladónak az engedélye hiányában bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleli az Eladó, másolt képenként, oldalanként vagy egyéb tartalmakként napi 200.000 Ft + ÁFA, azaz napi kettőszázezer magyar Forint + ÁFA összegű kötbért számláz a jogtalan felhasználónak. Másolt oldalnak minősül az is, ha az átvétel legalább a teljes oldal tartalom 20%- ánál nagyobb mértékben tartalmazza a nem engedélyezetten átvett szövegeket, képeket.

Az Eladó fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.neofloorshop.hu, www.neofloor.hu domainnevekre, az ehhez tartozó aldomainekre, az Eladó által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely az Eladó adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre az Eladó külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos az Eladó által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével az Eladó adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Vevő elfogadja, hogy az Eladó a Szolgáltatás igénybevétele során a Vevő által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2020. május 24.

Cart
Your cart is currently empty.